Tävling #fiktivnovember del 2 – Andra kulturupplevelser

Här kommer andra delen i Fiktiviteters tävling #fiktivnovember.

Fråga 2: Berätta om din bästa ickebokliga fiktivitet i år!

Eftersom det handlar om att drömma sig bort från jobbiga november så ska jag berätta om när vi var på Moderna Museet i somras och såg Niki de Saint Phalle-utställningen. Vädret var underbart och semestern vara bara några veckor bort. Själva utställningen var i och för sig fantastisk och Niki är en otroligt fascinerande kvinna, men det var inte bara utställningen som gjorde den här utflykten så minnesvärd.

Vi var där hela familjen och Hugo sov när vi såg utställningen. När han vaknade fikade vi tillsammans och sedan gick vi ut på Skeppsholmen för att leka med hans boll. Vi gick ett helt varv runt Kastellholmen och sedan kastade vi boll i en park vid vattnet. För att hålla fast i sommarkänslan tog vi båten hem och så avslutades dagen med en öl på puben i huset där vi bor.  När jag var på Moderna i oktober fick jag en underbar känsla i magen när jag tänkte på sist jag var där. Det är verkligen ett sommarminne att bära med sig!

Jag på Moderna Museet

Utställningen.

Min familj fikar på Moderna Museet

Fantastiskt fika efteråt.

Hugo med boll

Hugo med sin favoritleksak.

1. Jag älskar museiupplevelser med hela familjen, synd att det blir så väldigt sällan. Blir väldigt inspirerad av ditt sommarminne!

• Hanna13 november, 2013 kl. 11:07
      • Svara

Vad roligt att du blev inspirerad! Tänk ändå vad mycket vackert väder kan göra. Hade inte varit samma sak med regn.