Feministbrud på litteraturjakt i Lidköping

Jag har semester och jag är hemma hos mamma och pappa i Lidköping. Nu jagar jag inte så mycket kultur, men det blev en tur till Lidköpings nya bibliotek.

Lidköpings Stadsbibliotek

Här står jag utanför det nybyggda biblioteket som ligger i gamla Försäkringskassans lokaler på Stenportsgatan, mitt emot NLT.

Lånekort

Jag fick skaffa mig ett nytt lånekort. Det såg likadant ut som för femton år sedan, då jag senast lånade något här.

Böcker av Anna Charlotta Gunnarson

Lidköpingsdottern Anna Charlotta Gunnarson fanns väl representerad på bibliotekets barnavdelning. Jag lånade tre av hennes ungdomsdeckare. Den första jag läst var mycket bra! Recension kommer.

Konst utanför stadsbiblioteket i Lidköping

Hugo leker med den installation som numer finns utanför biblioteket och Folkets Bio. Det såg mycket trevligt ut och Hugo ville aldrig gå därifrån!

Nu tar jag det bara lugnt hemma och föräldrarna och läser mina lånade böcker. Idag har jag till och med läst lite på stranden på Villabadet. Underbart med sommar och semester!

• Jessica/denvarbra.wordpress.com16 juli, 2013 kl. 08:00
    • Svara

Var inne och rekade samma bibbla för några veckor sen. Bor i Vargön utanför Vänersborg.
    Lite väl gult och grönt för min smak men alltid kul med nytt!

1. Jag tyckte det var luftigt och fint och deras café hade goda kakor med författarnamn. lite kul 🙂 Jag är uppvuxen här men bor nu i Stockholm.

• Jessica/denvarbra.wordpress.com17 juli, 2013 kl. 03:58
    • Svara

Härligt med de låga hyllorna!