Nobeldagen och jag har inte läst några nya nobelpristagare i år heller

Nobelpeng

Nej, jag har inte läst några nya nobelpristagare i år heller. Jag hade ett projekt att läsa varenda en, men så kom barnen emellan och jag fick andra intressen. Men det är ju aldrig försent.

Jag sitter och tittar på Nobelbanketten, men idag är det söndag och vi har inte gjort någon speciell middag och dricker inte bubbel. Barnen är halvkrassliga och har hållits inne i princip hela dagen. Min kväll har bestått av att först jaga lilla och se till att hon inte äter farliga saker eller river stället. Efter middagen satt henne i badet med stora och pappan bredvid och städat matbordet. Sedan nattade pappan och jag hade 20 min innan stora skulle nattas. Klockan är nu snart halv tio, stora sover inte (far from it) och jag vill gå och lägga mig för att jag faktiskt ska jobba imorgon. Men först hänga tvätt och skriva något vettigt om Nobelpristagaren i litteratur. Som jag inte hunnit läsa.

Nej, inget vettigt skrivet idag. Ni får bara en liten glimt ur mitt megaglammiga småbarnsliv. Men alla pepparkakorna är bakade och pappan och stora har gjort ett pepparkakshus!

Pepparkakshus