#Shelfie: Ny bokhylla till vardagsrummet

Shelfie - ny bokhylla i vardagsrummet

Bild på den nya bokhyllan i kvällsmood.

Vi har köpt en ny bokhylla till vardagsrummet. Vi har biblioteket utspritt på två rum och en hall på nedervåningen men kände att de borde finnas böcker i ett vardagsrum oavsett om böckerna får plats någon annanstans eller inte. Vi fyndande (eller kanske snarare förköpte oss, men men) en låg hylla på auktion som smälter in så väl i hemmet att stora barnet inte ens la märke till den.

Jag ska inte sticka under stolen med att jag har valt fina utgåvor till den nya hyllan. Eftersom hyllan så att säga inte behövs i mitt hem, mer än att den passar där så, har jag inte en hög med böcker som behöver en plats. Vi tänkte att hyllan ska spegla oss med lite konst, lite biografier, noveller och språk. Sedan har vi placerat några kokböcker här (köket är på andra sidan) och våra fotoalbum (de vita böckerna som sticker ut). Vad ska vi mer ha här?

Jag är lite emot att bära upp ”caféböcker” (se inlägget jag gjorde igår). Jag valde ut några konstböcker vi köpt på museum runt om i världen, men tänkte hålla mig till storleken och inte ha liggande folianter i den här hyllan.

Sedan jag började skriva det här inlägget har jag sovit och det är ny dag. Självklart ska den feministiska kanonen stå i hyllan! Att inte det var självklart från början är en gåta. Sagt och gjort. Alla 50 böcker i olika utgåvor är uppburna och insatta i den nya hyllan. Dessutom har jag kompletterat med några kokböcker. Visst blev det fint!?!

Shelfie - ny bokhylla i vardagsrummet

Den nya hyllan med den feministiska kanonen.

• Lina19 oktober, 2020 kl. 06:16
    • Svara

Superfint! Blir verkligen inspirerad till att fixa och trixa i mina hyllor av dessa inlägg.

• Hanna19 oktober, 2020 kl. 08:27
      • Svara

Vad roligt att höra! Det är verkligen inspirerande med plats kan jag säga 🙂