Riktig valborg och massa ny energi – aprilsummering 2022

Valborg i Tollare

I förgrunden: två flickor på sina pappors axlar. Lite framför: undertecknad i prickig jacka. Valborg 2022.

April har varit en fantastisk månad för mig! Jag trivs så otroligt bra på mitt nya jobb, så bra att mycket jobb och hårt arbete känns som de utmaningar de borde kännas som och inte som dränerande på energi. Jag åker in till stan igen och jag trivs med det! Tänk så snabbt det kan ändras. Jag som trodde att jag ville jobba hemifrån för alltid. Flexibiliteten att göra det finns kvar och det är också fint.

I april tog vi in barnen till stan för att gå på bio och demonstrera för Ukraina. Det känns bra att barnen får se lite av Stockholm och inte bara Nacka Forum. Vi har firat påsk med familjen och haft kalas i dagarna tre. Påsken avslutades med att jag satte upp barnens älskade studsmatta. Sedan blev det valborg och äntligen kunde vi fira på riktigt! Tillsammans med barnens kompisar och deras föräldrar grillade vi korv hemma, promenerade till en brasa och drack lite vin i en park (bara vi vuxna!). Perfekt avslutning på en i övrigt fin april!

Min läsning

Jag lyssnar och läser och har fått upp ångan även när det gäller tryckta böcker. Det är kul! Har många recensionsex som ska läsas och håller just nu på med en stor favorit – Silvia Avallone! Mer kommer det att bli i maj. Samtidigt gör ju recensionsex att det inte blir så mycket hyllvärmare, men det är smällar man får ta.

Läsa jorden runt: Jag ska läsa böcker från 40 länder och i mars blev det tre nya länder så jag är uppe i 14 totalt. Nya länder:

• Slovenien
  • Ukraina
  • Danmark

#kaffeochkulturvärlden: Månadens land var det Danmark och jag lyssnade på en dansk deckare, Pulver av Sara Blædel från 2004.

Hyllvärmare: Jag läste tillslut ut Under fikonträdet av Goran Vojnovic och den var riktigt bra!

Bokcirklar: Jag har inte lyckats delta i någon cirkel med Bokhörnan och var dessutom tvungen att sätlla in mötet med min feministiska cirkel pga för mycket jobb. Vad jag har läst är Depeche Mode av Serhij Zjadan från Ukraina i jorden runt-bokcirkeln. Det var spännande och ny litteratur för mig och en mycket intressant diskussion på det!