Från snöhelvete till sommartemperaturer – aprilsummering 2024

Isbaren med barnen

En minnesvärd eftermiddag på isbaren med barnen. April 2024.

April har handlat mycket om väder. För att det har varit skit. Men när detta skrivs sitter jag i shorts och känner kvällskylan komma in genom den öppna altandörren. Nu återvänder livet (även om jag sett att det tydligen ska snöa nästa vecka).

I april blev jag en del av Kulturkollo när det startade upp igen och det är otroligt roligt. Jag ska passa på att använda den bloggenergin till att ta tag i mitt avsomnande Instagramkonto. Eller jag har redan gjort det, men det finns fortfarande en hel del att jobba med där.

Jag känner också att det är något som lossnat på jobbet i april. Vi har haft lite extra hjälp och det har gjort att jag fått mer energi och mer lust att skriva. Hemma längtar vi efter Eurovision och den stora hämtar sig från nationella prov, som vi hoppas går bättre än de gjorde sist. I april tyclte vi inte att det räckte med iskyla så vi tog med ungarna till isbaren. En spännande utflykt!

Min läsning

Jag läser inte så mycket som jag skulle vilja. Det är alltid något som tar stryk när något annat seglar upp som roligare. Jag ser rätt mycket på TV eftersom jag jobbar så mycket. Borde helt enkelt läsa mer. Jag har i vilket fall kommit igång med lyssnadet igen och det känns bra.

Läsa jorden runt: Jag ska läsa från 40 länder och läste från två nya länder i april, fortsatt inte så imponerande.  Länder lästa i april:

• Ukraina
  • Ryssland

Omläsning: Jag läste The color purple av Alice Walker, men den tar förvånansvärt lång tid.

EU-läsning 2.0: Jag har läst Ett överlagt mord av Slobodan Selenic från Serbien (text kommer).

Bokcirkel: Vi läser just nu Rent hus av Alia Trabucco Zerán från Chile i Läsa jorden runt-cikeln. Vi cirklar även på kulturkollo där vi läste Han Kangs Jag tar inte farväl.