Comicon – ett populärkulturellt paradis för mina barn

Comicon 2023

Förra årets höstlov avslutades med Comicon, nordens största event för populärkultur. Det gjorde även detta. Nu blev fadern sjuk och den ömma modern fick ensam ta barnen till Älvsjö, men väl där fanns kompisars föräldrar och till och med en mamma som valde att köpa den överblivna biljetten (Comicon är inte precis gratis), så allt blev bra ändå.

Comicon 2023

De stora barnen skötte sig själva och vi såg bara till dem när det var dags för lunch. de små roade sig mest i legolandet. Det är inte svårt att förstå att de hade svårt att slita sig härifrån. En annan spännande aktivitet var lite förvånande att provsitta i en Tesla.

Comicon 2023

Hugo roade sig som sagt med sina kompisar och här har han och en annan vunnit ett pris efter att ha satt ihop ett South Park-pussel på snabbaste tiden för helgen.

Comicon 2023

Överallt gick det att träffa på kända och okända figurer som barnen kunde fotas med. Den här arga fågeln var helt i Selmas smak. hon var dock lite besviken på att Pikachu inte hälsade. Jag fick förklara att hen förmodligen inte såg henne.

Comicon 2023

Här är en som välvilligt highfivar med Selma.

Lördagen var då Elijah Wood var där, men det sa ju inte mina barn något. Således blev årets Comicon året då vi lyckades missa både IJustWantToBeCool och Yumi & Tomu. Fördelen var att vi nu slapp att köa halva vistelsetiden. Nu behövde vi ”bara” köra till en minimal pizza för 110 spänn när vi blev hungriga…