Sol och bad och semester – julisummering 2021

Jag badar

Den här badbilden får symbolisera mitt juli 2021.

Då ska jag sent omsider göra min månadssammanfattning av mitt liv och läsande i juli 2021. Det var en underbar månad på alla sätt. Vi hade semester och hade vackert väder på Landsort och det var varmt i vattnet så vi badade i princip varje dag. Sedan åkte vi till Lidköping och även där var vädret bra. Vi badade i både Vänern och i bassäng när vi var där och även om det var lite kyligt för att vattnet var varmare än luften, så hade vi underbara dagar.

Barnen har lekt med vänner på landet och har skapat många fina sommarminnen. Det har såklart varit gnäll och bråk mellan varven, men det är nog svårt att undvika. Efter Lidköping gjorde vi en minisemester till Tjörn och Göteborg för att gå på Liseberg och vi fick till och med barnen på Akvarellmuseet i Skärhamn. Semestern fortsatte in i augusti och jag tror att barnen har haft det bra. Jag har i alla fall haft det! Nu ska jag skriva kulturjakter som jag kommer att bjuda er på.

Min läsning

Jag läste i princip ingenting. Helt otroligt. Någon ljudbok lästes ut och även någon fysisk bok, men jag läste helt enkelt inte. Jag tror att det var en kombination av att jag helt enkelt tagit med mig för dåliga böcker till landet, att jag inte tränade genom att gå med ljudbok och att jag valde att prioritera skrivande av OS-kvinnor.

Medelhavet: Märkligt nog, med tanke på antalet lästa böcker i stort, läste jag två böcker med medehavstema. Jag lyssnade på Anna Tells bok Norr om Beirut, som räknas för att den utspelar sig i Libanon och franska Guillaume Mussos bok Samtal från en ängel.

Världsläsning: This Jensens Erotisk stöld från Danmark och så ovan nämnda bok från Frankrike. Två tämligen lätta länder, som ni kan se.

Språk: I juli har jag bara läst på svenska. Jag har fortfarande inte läst ut Blomsterlandet av Niviaq Korneliussen från Grönland på danska.

Fantastiska fruntimmer: Hämtade Thit Jensen hemma och kan därmed pricka av det fantastiska fruntimret!