Rehab och snösmältning – februarisummering 2024

Hanna och Hanna på Paradoxmuseet

Jag och min svägerska på Paradoxmuseet medan barnen formerade sig för en paradoxmässig bild. 25/2 2024.

Februari är över och det är äntligen mars – en vårmånad! Nu säger min man att det är nu den stora depressionen börjar. Man har precis klarat sig igenom vintern och väntar på våren och våren är bara mörk, grå, kall, våt och lerig. Det kommer att dröja länge innan det är grönt och soligt och varmt. Jättelänge faktiskt. När man föreställer sig vår är det två veckor i maj man föreställer sig. Samma sak med hösten. Den krispiga luften och de röda löven varar i ungefär två veckor. Resten är som den trista våren.

Jobbmässigt har det hänt massor och jag har intervjuat spännande personer och hållit i en jubileumsfest. Dessutom jag har fyllt år i vanlig ordning och jobbat hemma med barnen på sportlov. Jag kämpar på med min rehab för axeln och det går lite upp och ner, men mest upp. Men när snön smälte blev det lättare att ge sig ut och jag har hållit men streak i att träna varje dag minst en kvart.

Min läsning

Min läsning går verkligen på halvfart. Jag lyssnar endel och när jag väl hittar något riktigt spännande kan jag sträckläsa, men jag har inte den där gnistan som jag brukar ha. Kanske är det en utmaning som ska till, kanske måste jag radera Wooduko från telefonen (troligtvis ja, av flera skäl). Nu ger jag mig själv i läxa att komma på en utmaning. Kanske en bok från varje Nato-land? Jag skojar lite, men nåt måste jag komma på!

Läsa jorden runt: Jag ska läsa från 40 länder och läste från ett nytt land i februari och det är heeeeelt patetiskt, det är nämligen Sverige.  Länder lästa i februari:

• Sverige (!)

Omläsning: Jag har läst om Elefantens öga av Inger Alfvén och den var lite underbar nu som då.

Bokcirkel: Vi ska läsa Senseis portfölj av Hiromi Kawakami från Japan och om jag hade gjort det hade antalet nya lästa länder ökat till det dubbla.