Jag ska åka till Berlin!

Berlinmuren 2013

Jag vid muren. Januari 2013.

När jag precis hunnit gå in i tredje trimestern och bara speciella tilläggsförsäkringar gäller åker jag till Berlin med min man. Det ska bli så fantastiskt kul! Nu ska vi visserligen redan om en dryg vecka styra kosan mot Grand Canaria, men det är ju inte kulturellt lika roligt och inte så relevant för bloggen. Jag återkommer till den när det närmar sig.

Nu till Berlin igen! Jag vill verkligen frossa i DDR och Stasi-historia och efter att ha sett tredje säsongen av Weissensee är jag verkligen pepp på det. Nu tror jag inte att jag har tid att åka ut till just Weissensee, men jag har hört att det inte är så kul ändå, speciellt inte om det inte är sommar. Men jag har spanat in Stasimuseet, DDR-museet och murmuseet vid Checkpoint Charlie, finns det något mer jag inte borde missa i den vägen?

Dussmann på Friedrichstrasse ska jag inte heller missa. Jag läser ju på tyska så en del böcker lär få följa med hem. Sist köpte jag en riktigt bra bok om Baader-Meinhofligan och en om DDR.

Sedan hoppas jag såklart att det hinns med en fika med Siv 🙂