Idag demonstrerar Feministbiblioteket för kvinnor i Ukraina

Euromaidan i Kiev

Förra året demonstrerade Feministbiblioteket på internationella kvinnodagen. Elektroniskt alltså. I år är det dags igen. Jag har inte raggat några andra deltagare, utan tar det lite som det kommer. Det känns som att en virtuell demonstration på 8 mars är en tradition som jag kommer att hålla vid. Läser du det här och vill hänga på i någon for – gör det! Alla är välkomna i kommentarsfält, sociala medier eller på egna bloggar.

Idag kommer temat vara Ukraina. Bilden ovan är från Euromaidan den 1 december 2013. Det känns som att Ukraina behöver all hjälp de kan få och även om hjälp i form av stöd på min blogg, inte är  det högst på önskelistan, vill jag uppmärksamma det orättfärdiga kriget och dess offer. Jag vill också visa att Ukraina är ett eget land, med egen kultur och litteratur. De är inte en del av Ryssland länge.

Häng med under dagen, var du vill och i vilken form du vill. Jag använder samma hashtag som förra året, #8marscoronademo.