I ett halvår har jag funderat på om jag är 47 eller 46

Fylla år 2023

Här fyllde jag 46, men det var förra året så jag antar att jag nu fyller 47. Februari 2023.

Nu behöver jag inte fundera längre. Jag är 47. Fast från och med idag, jag har bara varit förvirrad innan. Det är inte så lätt alla gånger att hålla koll på åldern när man inte har någon gräns att förhålla sig till. Som vanligt är det roligt att fylla år och i morse blev jag uppvaktad på sängen och fick nya smycken och den väskan som jag önskat mig (även om DHL klantat sig och levererar den först imorgon).

Idag tog jag med familjen på Paradoxmuseet. Barnen har velat gå dit länge och när Banksy-utställningen på Fotografiska tyvärr var över så föll valet på detta nya museum. Det var lite och trångt och ohyggligt populärt så det var lite stressigt. Annars roligt och barnen älskade det så mycket att uppspeltheten var enormt hög. Dagen bjöd på vackert vårväder med bitvis sol, som det ska vara den 25:e februari.

Bilden ovan är från firandet på Pinchos förra året, men nu var vi på restaurang nyligen så jag ville ha en hemmamiddag. Idag ska jag få den äran att få fyra fantastiska mellanrätter på Restaurang Ericson. Jag vet redan nu att det kommer att bli fantastiskt. Till maten dricker vi två viner som var min avskedsgåva från Stiftelsen Lantbruksforskning. Hoppas att de har legat till sig bra.