Feministbrud på kulturjakt på Värmdö

Gustavsbergs hamn

Veckan före valet var jag på Värmdö och hjälpte till med en kampanj i hamnen. Det var massor av folk så jag fick parkeringsplats ca 3 km från hamnen och då passade jag självklart på att ta lite bilder på alla vackra hus jag gick förbi. Perfekt mix av nytta och nöje!

Först får ni några vackra hus från in promenad. Det var inte bara vackra hus på promenaden, men jag bestämde mig för att bara ge er det fina. Sedan finns det såklart porslinsmuseum och annat vackert i Gustavsbergs hamn, men det fanns inte riktigt tid för sånt. Dessutom har jag varit där förut och rapporterat från det (i det inlägget har jag fel om Gustavsbergs bibliotek/kommunhus, se nedan för rätt information).

Vackra hus på Värmdö

Vackert hus på Värmdö

Några religiösa vackra byggnader

Baptiskyrkan på Värmdö

Baptistkyrkan.

Gustavsbergs kyrka

Gustavsbergs kyrka.

Annan kultur

Konstutställning på Värmdö

En konstutställning vid Gustavsbergs kyrka signerad John Hallmén. Utställningen heter Viktiga väsen.

Gustavsbergs bibliotek

Gustavsbergs bibliotek som en gång byggdes för att vara kommunhus. Byggnaden färdigställdes 1954 och arkitekten hette Olof Thunberg.