Feministbiblioteket innehåller i detta nu 400 feministiska recensioner

Jag satt och räknade efter och kom fram till att jag i detta nu firar ett litet jubileum. Jag är så glad att så många läser alla recensioner och jag bli lika tårögd varje gång någon tar mina tips på allvar och läser de böcker jag rekommenderar. I Almedalen skedde dessutom något som inte bara gjorde den dagen, utan som följer mig fortfarande. Jag träffade ett fan som kände igen mig på stranden. Om du läser detta så ska du veta hur glad jag blev att du kom fram till mig! Nu ska jag sluta vara gråtmild och istället fira med ett glas rosé.

20120715-215412.jpg

Jag ska då passa på att berätta att kategorin Övrigt kommer att utgå och av de fyra recensioner som finns där kommer tre gå in i det vanliga biblioteket och en utgå helt. Brott och Straff och Och världen skälvde får ingå som fullvärdiga feministiska böcker, liksom statsministerboken om Nils Edén som skildrar alla turer kring när kvinnor fick rösträtt i Sverige. Alla de tre kan jag motivera ur feministisk synvinkel varför de är med. Den fjärde, Regn och åska om två homosexuella killar, är bra på alla sätt, men främjar kanske inte riktigt kvinnor och kvinnors självkänsla. Jag raderar inga recensioner från bloggen, men den utgår från biblioteket.

Imorgon ska jag och min lilla familj åka och semestra i Litauen i Kalipeda och på Kuriska näset (Neringa). Det ska bli hur trevligt som helst, synd bara att det spås regn hela veckan. Solskyddsfaktor 50 till Hugo känns väl optimistiskt, men hoppet är det sista som överger en. Ni som inte tycker att jag har levt upp till att det skulle bli glesare på bloggen kommer märka skillnad nu. Ses om en vecka!

Hoppa till kommentarformuläret

1. Klart jag läser detta 😀 din blogg är så inspirerande! Kul att du blev glad 🙂 Har du twitter förresten?

/Ditt fan från Almedalen 😀

1. Ja, vad kul att du gjorde ett avtryck här 🙂 Jag har twitter @feministbrud. Om du följer mig så ser jag och följer tillbaka!

1. Då ska jag följa dig! Jag började twittra i Almedalen så jag är lite nybörjare hehe men jag kämpar på 😀

2. Roligt att vi blir fler feminister på Twitter! Nybörjare är vi alla en gång 😉

• Jenny15 juli, 2012 kl. 09:45
    • Svara

…och fler blir det – har valt i stort sett all min sommarläsning utifrån premissen att de ska recenseras och publiceras här!

1. Vad kul! Du (och alla andra också såklart) är alltid välkommen med gästrecensioner!