Nu finns jag även på Kulturkollo!

Hanna på Kulturkollo

En jätterolig nyhet, i alla fall för mig: Nu finns jag på Kulturkollo! Det betyder inte att Feministbiblioteket läggs ner, tvärt om hoppas jag att de kan ge mig ny energi för det fritidsintresset jag värderar över alla andra. När jag nu jobbar med text på mitt arbete har jag haft lite svårt att navigera i bloggvärlden, men jag har hela tiden vetat att jag inte vill och inte ens kan lägga ner. Jag skulle sakna det för mycket.

Nu blir jag en av medlemmarna i den nyuppstartade Kulturkollo och det är hur kul som helst. Ni som har följt uppstarten och tänkte ”men hon var ju inte med där”, till er kan jag bara säga att fint folk kommer sent. Nu kan ni läsa mitt Mina vänner-inlägg där.

Som tidningsredaktör på en liten tidning har jag märkt att skillnaden på hur tidningar och bloggar behandlas av förlagen är enorm. Det är lite tråkigt. Dessutom verkar Instagram helt ha tagit över bokbloggarna, vilket är ännu tråkigare då Instagram är ett kortare format och uppmuntrar till oneliners och betyg. Jag vill uppvärdera bloggen och se till att den återfår sin forna glans, även om det får ske med konstgjord andning.

Fram för fler längre och reflekterande texter om litteratur och kultur! Jag hoppas kunna bidra till det på Kulturkollo och även här fortsättningsvis. Följ mig både här och där och kolla även in på Instagram, jag kickar igång mitt avsomnande bokkonto där också.

• Christine8 april, 2024 kl. 10:04
    • Svara

Håller helt med dig om att bloggar bör uppvärderas och återfå sin forna glans. Jag saknar verkligen bloggtiden.

• Hanna12 april, 2024 kl. 07:06
      • Svara

Det gör jag verkligen också! Kan ju vara så att fake news och sånt gör att vettigt folk inte litar lika mycket på bloggar, men bokbloggar vore ju iaf rätt harmlöst kan man tycka.