Landsort, Lidköping och åter till vardagen – augustisummering 2019

Hugo och Selma på Gröna Lund

Hugo och Selma på Gröna Lund. Augusti 2019.

Nu är det sommarens sista dag. Eller i alla fall augustis sista dag. Augusti började med Landsortsvistelse och sedan blev det en sväng till Lidköping igen och så var semestern slut. Efter sex långa veckor var det lite jobbigt att komma tillbaka till vardagsrutinerna. Nu är siktet inställt mot ett nytt boende i form av att köpa ett hus och det känns också lite extra motigt. Inte att köpa hus såklart, utan att sälja lägenheten. Dessutom är det förenat med massa ångest över sonens skolgång. Kommer det att funka att byta? Får han nya vänner? Är den nya skolan bra?

Augusti blev inte någon lässuccé. På semestern gjorde jag helt enkelt annat. Men så fick jag åter ont i mitt knä (inte kul) och var tvungen att lägga cykelplanerna på is ett tag och jag inhandlade ett månadskort. Pendlingsläsningen är nog dagens mest effektiva läsning! Jag har satsat mycket på recensionsböcker eftersom det 1 kommer ut massa nytt nu och 2 snart är bokmässa och jag kommer att kunna lyssna på många författare där.

En stor nyhet i augusti var att jag skapade ett Instagramkonto för Feministbiblioteket och därmed renodlar det till litteratur och kultur-relaterade bilder. Mitt vanliga består till 90% av bilder på mina barn så jag tänkte att det var dags att skaffa två konton.

Feministbiblioteket på Instagram

Gå in och följ om du inte redan gör det! Snart 200 följare fast kontot bara har varit uppe i två veckor, inte illa!

Månadens läsning

Månadens språk: Jag kände att jag prioriterade annat, så jag får läsa min finska bok någon annan gång.

Nobelpristagare 2: Efter att jag avslutade hela nobelpristagarprojektet gick luften lite ur mig, men jag har börjat förbereda min stora nobelfest på bloggen. Den kommer att vara från början av december fram till julafton så det är mycket att skriva!

Jorden runt på 90 dagar: Jag sammanfattade den läsningen här.

Lyrik: Inget nytt.

En hemsk dag att uppmärksamma i augusti

En hemsk sak i augusti var att det nu är ett år sedan min väns dotter Linnea gick bort i cancer. Mina barn skickade upp ballonger till henne i himlen som hon kunde ha på sitt åttaårskalas, två dagar efter dödsdagen.

1 kommentar

1. Åååh… så fruktansvärt </3