Jag ska möta våren (vårregnet) i Paris!

Jag vid Seine i Paris 2010

Jag vid Seine i Paris. Juli 2010.

Min svärfar har fyllt 80 år och vill fira det med att åka till Paris. Det ska vi göra imorgon och det ska bli fantastiskt. Även om det nu ser ut att regna från det att vi landar till det att vi lyfter igen, ska det bli roligt att återbesöka staden jag inte varit i sedan 2010. Min snart 12-åriga son har dessutom utvecklat ett enormt intresse för andra länder, kultur och sevärdheter. Det ska bli underbart att få dela alla upplevelser med barnen!

Jag har inte förberett mig rent litterärt för resan, men Frankrike är inte heller något land jag saknar litterära erfarenheter från. Det är synd att jag inte läser (eller talar heller för den delen) franska, för då hade jag kommit hem med bagaget fyllt med böcker. Nu ska jag istället fokusera på att köpa julpynt (jo du läste rätt), tillbringa mycket tid i museishoppar och äta god mat. Såklart får ni rapporter om resan när jag kommer hem!

1 kommentar

1. Härligt! Vi får se om vår Parisresa blir av, inställt några år under pandemin…