Feministbrud på kulturjakt i Norrköping och Kolmården

Vi tog ett av Elite hotells erbjudanden om billiga hotellnätter och reste till Norrköping för att gå på Kolmården och se skärgården. Vi hann aldrig med Knäppingsborg som är väl Norrköpings stora turistattraktion i stan. Vi gick dock förbi otaliga gånger. Elite hotell ligger bredvid Norrköpings rådhus och det har vi sett i både dag- och nattljus.

Norrköpings rådhus

Norrköpings rådhus by day och by night.KolmårdenKolmården

Kolmården ligger vackert och har stora fina ytor för djuren. Den lilla uppskattade linbanan över djuren mest. Den stora Wildfire – den stora coola bergochdalbanan. Jag åkte med honom och över levde, om än knappt. Parken sväljer mycket folk och det var bra coronanapassat. Vi beställde en tid då vi skulle komma in och beställde en kabinbana för familjen, också den på specifik tid. Kolmården

Ett nytt (nytt för oss, som var här senast 2013) Bamseland finns på Kolmården och här vårdas inte Rune Andréassons arv. Det finns gott om Bamsegodis och glass och smågodis fylls i platsburkar som ser ut som dunderhonungsburkar. Ganska långt från ”frukt är godis”. Hur som helst var attraktionerna i den här delen avstängda på grund av corona, så det var mest försäljning och att titta utanför på husen. Man fick coronahälsa på Bamse och hans vänner, så Selma passade på att armbågas lite med Skalman.