Feministbrud på bokjakt i London

Imorgon åker jag till London för en weekendsemester och jag lämna en stor plats över i min resväska för böcker. Jag har fått tips om bokhandeln Foyles och att de ska ha en stor avdelning för women’s studies. Jag hoppas att jag hittat många spännande böcker som inte hunnit eller ens funnits på tanken att ges ut i Sverige.

Sedan ska det bli en hel del annan shopping (mycket bebisprylar kan jag tänka mig, men också te), museibesök och förhoppningsvis en picknick i Hyde Park. Vi ska även hinna med en lunch på Gordon Ramseys restaurang och det ser jag verkligen fram emot!

Jag återkommer självklart med kulturbetraktelser från London när jag är hemma igen.