Bokmässan 2022: Torsdagen i bilder

Jag är på bokmässan och jag ska skriva mer om det jag upplever när jag kommer hem, men ni ska få en liten försmak. Det går också bra att följa mig på @feministbiblioteket på Instagram, som jag uppdaterar lite mer frekvent. En grej jag tänkte syssla med under mässan är att ta selfies med lite kulturfolk och höra med dem vad de gör på mässan.

Litteratur i Sydafrika

Jag hann med ett seminarium. Eller hann och hann, det visade sig att Koleka Putuma tyvärr fått förhinder så det blev bara ett seminarium med Sydafrika-koppling, Post-post-apartheid och dess litteratur handlade väl inte så mycket om det, utan mer om litteratur i Sydafrika generellt och genom tiderna. Författarna som deltog var Masande Ntshanga,  Damon Galgut och Ivan Vladislavic. De pratade om sina olika erfarenheter av författarskapet och att ge ut böcker i Sydafrika. Damon Galgut sa lite ironiskt att om man skulle skriva enbart för en sydafrikansk publik, skulle man behöva jobba heltid vid sida om för att försörja sig. Det är inte tillräckligt många i hemlandet som läser.

Jag och Angelica Öhrn

Angelica Öhrn är på mässan för att delta i seminarier och signera böcker.

Jag och Kalle Lind

Kalle Lind är på bokmässan för att prata om sina böcker och mingla med folk.

Jag är Tove Lifvendahl

Tove Lifvendahl är på bokmässan för Svenska Dagbladets räkning och har pratat om sin bok, Handbok för politiker och politiskt intresserade, som är omskriven om nylanserad.