Bokmässa 2018: En massa bokmässepepp

Årets bok 2017

Jag och Kulturloggen på Årets bok 2017, en av få tillställningar jag var på utan barn.

Kulturkollos veckoutmaning handlar i dag om bokmässepepp. Och jag peppar verkligen! Förra året var jag privat i en svacka i livet och med till mässan skulle min ett och ett halvtåring. Dessutom var det mest häng med maken väl där. I och för sig trevligt, men inte samma sak. Jag var heller inte särskilt pepp före mässan. Men det är jag nu!

Det jag helt ärligt längtar efter mest är alla möten. Jag ska träffa mina bokbloggarkollegor, författare, förlagsfolk och vänner från förr. Det ska bli hur kul som helst och jag hoppas att det blir många samtal över såväl bokpåsar som vinglas. Dessutom ska flera av oss byta pokémon med varandra. Ja, ni läste rätt. Förutom bokbloggandet så har de flesta av oss Pokemon Go gemensamt. Det är underbart att få vara totalnördiga med varandra.

Förutom att förbereda min intervju med Ida Jessen och skriva ut pressbadgen, ska jag nu ägna återstående dagar och planeras outfits. Fina, bekväma klänningar och sköna skor ska packas ner. Och kanske mina snygga stövlar. Jag måste även hitta min borttappade vattenflaska och väja ut vilka bokliga smycken och tygpåsar som ska med. Sedan är jag redo!