Bokbloggsjerka v 42 – två snabba frågor

Veckans frågor på Annikas litteratur- och kulturblogg:

Det har väl knappast gått någon förbi vem det var som vann Nobelpriset i litteratur, och en av veckans frågor är naturligtvis om det var rätt person som kammade hem priset?

Jag ska sticka ut hakan och säga nej. Det kan inte vara så att Mo Yan är så bra att han slår alla dessa fantastiska kvinnor som jag har räknat upp. Om någon månad får vi veta om står fast vid det, för jag ämnar nämligen läsa honom.

I dag kom jag hem från biblioteket med hela famnen full av böcker, och det beror inte på att jag är utan läsning, utan det hänger helt enkelt ihop med att jag är beroende av böcker. Vilket leder oss till fråga nummer två: hur många böcker finns just nu i din att-läsa-hög?

Väldigt många. Jag är precis som Annika en sådan som går och lånar massa böcker fastän jag redan har en hel hög hemma som är olästa. Jag läser flera böcker på en gång för att det ska kännas som att jag faktiskt betar av högen också.

1. Jag läser också flera på en gång nu, då minskar det ju i alla fall lite 🙂

2. Envis som en åsna så läser jag bara en bok i taget 🙂