Nu öppnar jag upp för mer än recensioner

Nu har jag lagt till en ny flik. Där är det tänkt att jag ska samla texter om ämnen som rör feminism och litteratur. Alla tankar man har kring just detta ämne kan inte alltid rymmas i en recension. Därför känns det som att lite längre texter skulle kunna fylla ett tomrum. Nu behöver man inte bara skriva om en bok, utan man kan skriva om ett tema. Det kan handla om en författares liv och verk, en jämförelse mellan olika verk eller en analys av kvinnosynen i en bok eller hos en författare. Det kan också handla om något helt annat.

Har du någon artikel, essä eller annan text som du skulle vilja publicera här på Feministbiblioteket? Du är mer än välkommen att höra av dig på hanna@feministbiblioteket.se.

Imorgon ska jag börja med att publicera en gammal artikel som jag skrev om Marilyn French efter hennes bortgång förra året.