Kulturkollo: Visa ett vackert bokomslag!

En herrgårdssägen

Den här veckan är Kulturkollos utmaning att vida ett vackert bokomslag. Jag tänkte då att det var ett bra sätt för mig att äntligen leta upp nästa bokcirkelbok, Selma Lagerlöfs En herrgårdssägen, i bokhyllan. Jag slår dessutom två flugor i en smäll, för det vackra bokomslaget är formgivit av min vän Eva Wilsson som jag har intervjuat för bloggen tidigare. Visst är det vackert?

Just nu vet jag inte om jag är så sugen på att läsa Selma Lagerlöf, men jag vill inte heller missa bokcirkeln om en vecka. Den får bli tunnelbanebok helt enkelt, för där har jag ju inget bättre för mig. En cirkelmedlem har lovat att den går fort och den har bara dryga 130 sidor.