Kulturkollo: Just nu i september 2024

Just nu

Då är det dags för september och en lägesuppdatering a la Kulturkollo. Jag läser betydligt mindre nu. Eller nej, snarare färre böcker, på grund av en tegelsten. Det brukar hindra mig, men nu är jag så inne i den att den lär förfölja mig länge. Slalomläser knappt (om jag inte lyssnar). Men en sak som jag tänkt på är att jag borde ta tag i utmaningen att läsa en bok från varje kandidatland i EU. Den var rolig och tegelstenen jag håller på med är ju georgisk.

Just nu läser jag Det åttonde livet av Nino Haratschwili. Jag borde också läsa klart Tidstillflykt av Georgi Gospodinov. Det är en recensionsbok och absolut ingen dålig bok. Jag är bara mer intresserad av att läsa min georgiska tegelsten.

Just nu lyssnar jag på Mödramärg av Tina Harnesk. Först tänkte jag, nej jag orkar inte detta. Men så efter en halvtimmas lyssning är jag fast. Det blir nog bra.

Just nu tittar jag på Badhotellet! Äntligen är badhotellet ute med säsong 10 i Sverige. Jag tittar på ett avsnitt i veckan som på den gamla goda tiden.

Just nu njuter jag av att det fortfarande är varmt.

Just nu längtar jag efter en inbokad resa till min favoritstad Tallinn i oktober. Och bokmässan såklart.

Hoppa till kommentarformuläret

1. Mödramärg har jag tänkt läsa när den kommer som e-bok

• Hanna10 september, 2024 kl. 11:39
      • Svara

Den är bra faktiskt. Lyssnar för fullt.

• Anna7 september, 2024 kl. 07:44
    • Svara

Badhotellet har jag missat, flera vänner som påmint om den. Borde se!

• Hanna10 september, 2024 kl. 11:38
      • Svara

Ja! Alla säsonger finns på TV4 (inte bakom betalvägg). Lite varning bara för att se dem alla i ett svep, att vissa karaktärer fastnar i återkommande mönster som blir tröttsamt när det inte går ett år mellan 🙂