Kulturkollo: Just nu augusti 2024

Just nu

Då var det första lördagen i månaden igen och Kulturkollo kör lägesrapporten just nu. Jag är så helt och hållet bortkopplat från det mesta, tvärt om mot hur jag hade föreställt mig min semester. Det är mest OS och häng med vänner eller runtflängande på europeiska vägar. Men nu ska vi hem några dagar innan vi ska vidare hem till mina föräldrar. Det kommer dock att vara svårt att lämna Landsort imorgon eftersom vi har haft två helt fantastiska veckor, vädret är fortfarande fint och vännerna fortfarande kvar.

Just nu läser jag Katja Hoyers bok om DDR samt fortfarande Det åttonde livet av Nino Haratischwili.

Just nu lyssnar jag på ingenting faktiskt. Lyssnade hårt i början på semestern, men nu har böcker jag loyssnar på tagit slut och jag har inte sökt efter nya.

Just nu tittar jag på OS OS OS.

Just nu njuter jag av sol och bad, gott vin och solnedgångar.

Just nu längtar jag efter jag längtar inte, jag fruktar att allt detta underbara ska ta slut. Vilket det ju ska. Måste jag säga något säger jag min egen säng.

1. Ja, helt klart mer fruktan än längtan just nu. Hoppas på fina dagar även när vardagen drar igång.

• Hanna8 augusti, 2024 kl. 10:51
      • Svara

Ja, och jag hoppas att det känns bättre när väl vardagen börjar. Ibland är det ju skönt att komma tillbaka till rutiner, även om det inte känns så nu.