Feministbiblioteket + Tidningen nu + bokmässan =sant

Feministbiblioteket på bokmässan 2021

Bokbloggare fick inte pressackreditering till bokmässan i år, men jag kunde åka som frilansare till Tidningen nu. Här är mitt reportage som var med i veckans nummer av tidningen. Ni som prenumererar kan läsa texten. Ni som inte gör det får hålla till godo med vad jag skriver här på bloggen. Det jag främst ville förmedla var att det fanns intressanta seminarier att lyssna på, men att det samtidigt var rätt så ödsligt.

En intervju med liberalen Simona Mohamsson var självklar, likaså att rapportera från demokratitemat.  Sedan ger jag ösamling boktips från de författare som förekommer i texten. Det var oerhört roligt att göra ett reportage från mässan ör en tining och det är väl inte möjligt att jag gör det.