Hemma från Kulturkollo-helg i Uppsala

Uppsala domkyrka

Nu har jag nyss kommit hem från en helg i Uppsala med min kära bloggkollegor i Kulturkollo. Jag ska skriva en kulturjakt och allt sånt som jag alltid gör när jag varit ute och rest, men nu är det endel som måste fixas före jag kan göra långa och smarta inlägg här.

För det första ska jag gå och rösta. Det ska förhoppningsvis inte ta så lång tid, men likväl är det mycket högtidligt.

Efter röstningen ska jag gå och grilla med dotterns klass. Sedan får jag se om jag hinner få i mig någon stadigare middag.

Slutligen tar jag bussen till valvakan.

Är förhoppningsvis i säng hyfsat tidigt, även om tidigt i det här fallet betyder ”inte så lång tid efter midnatt”.

Imorgon ska jag ägna mig helt åt skrivande och förhoppningsvis inget åt gråtande (i alla fall inte kopplat till valresultatet).

Glad valdag!