Statusen på min läsning 18 mars 2016

Feministbiblioteket

Feministbiblioteket + lyrik och noveller i mitt arbetsrum.

Enligt O  har sammanfattat sin läsning på bloggen och jag tänkte ägna en del av min fredagskväll med att göra det samma. Här har ni statusen på min läsning fredagen den 18 mars 2016. Såhär kan det se ut hos en slalomläsande storbokslukare.

Vid sängen: Är det väldigt rörigt och det ligger böcker på golvet, i fönstret och på nattygsbordet. Jag läser just nu Iren Niggs poetiska bok Man wortet sich die Orte selbst och om du undrar varför så jag inga vettiga svar mer än att författaren är från Liechtenstein och jag har inte läst något från det landet förut samt inte hittat något annat. Beställd från tyska bokbörsen. Vid sängen ligger också Kamila Shamsies Brända skuggor. Den är betydligt mer lättläst än den förstnämnda.

På soffbordet: Där ligger alla mina recex som jag funderar på vilken jag ska ta tag i härnäst. Just nu överst En kommunist i kalsonger av Claudia Piñero.

I handväskan: Där låg tills idag Älskade av Toni Morrison, men eftersom den är utläst ska jag byta ut den mot Hönan som drömde om att flyga av Sun-Mi Hwang.

I öronen: Jag lyssnar inte på böcker. Har aldrig börjat och varför vet jag inte riktigt. Jag lyssnar på P3 dokumentär eller musik.

På läsplattan: Har precis laddat ner Århundradets kärlekskrig av Ebba-Witt Brattström.

Läser jag lite då och då: Jag köpte The book of Jezebel i London i december och den lämpar sig inte rikgit för sträckläsning. Det är som ett uppslagsverk som är rolig att bläddra i då och då.

På is: Jag avslutade aldrig Resan ut av Virginia Woolf och just nu känns det som om jag inte kommer att göra det någonsin. Men man vet aldrig.

Bokklubbsböcker: Älskade av Toni Morrison var en för bokcirkel Fjorton nobelpristagare och den är utläst. Skulle ha läst Northanger abbey av Jane Austen för Kulturkollo läser, men där är det snart färdigdiskuterat så jag får väl anse mig ha missat den.

Längtar jag efter att få läsa: Hönan som drömde om att flyga har jag sett fram emot länge, liksom En kommunist i kalsonger. Men kanske mest av allt Elena Ferrantes Min fantastiska väninna

3 andra böcker i min TBR-hög: Syndaflodens år av Margaret Atwood ligger där och bara väntar på mig, Jag har lovat Fiktiviteter att jag ska läsa den och del tre i serien, Maddaddam. Idag lånade jag Zee Edgell Time and the river av en kompis och den ska representera Belize i Jorden runt-utmaningen. Sedan är jag grymt sugen på Anja Goerz  Der Osten ist ein gefühl som ja köpte i Berlin.

1 ping

Hoppa till kommentarformuläret

1. Kul att läsa din lista!

1. Detsamma! 🙂

2. Hönan är underbart bra, den kan du verkligen se fram emot.

1. Roligt att höra! Jag börjar med den imorgon.

3. Ferrantes bok ser jag också fram emot att läsa!

1. Alla verkar göra det 🙂

1. […] O och Feministbiblioteket listar lässtatus och lördag känns som en oerhört bra dag för att göra det, mest för att jag […]