Nu packar jag mest ner böcker i påsar

Hugo med bokkassar

Vi ska flytta. Det känns hur kul som helst. Men att packa ner och göra fint för en visning är nog det absolut tråkigaste som finns. Det känns segt att behöva bo i ett museum under några veckor.

Hugo hjälper gärna till att packa men av någon anledning går det snabbare när han har somnat. Fyra bokhyllor överfulla med böcker ska ner i källaren före plåtningen på tisdag. Det är bara att kavla upp ärmarna.

Just det, vart ska vi flytta? Jo, tre trappor ner. Vi kommer därmed att stanna i Sjöstaden och fortsätta att dricka öl på Picts och köpa vår Pizza på Trattoria Via Monaldi.

1. Det är helt sjukt jobbigt att flytta, men som tur är brukar man bli väldigt nöjd när man väl är installerad i den nya bostaden. Lycka till!

• Hanna21 september, 2013 kl. 08:06
      • Svara

Jag tycker själva flyttandet, som mest är fysiskt jobbigt, ska bli en baggis jämfört med denna mentala oro inför visningen. Jag klarar ju att leva i ett museum några dagar, men hur ska det går med Hugo? Sjukt skönt iaf när allt är över!