Låtar vi minns: Knulla som på Discovery

Det är fredagskväll och snart läggdags för en inte längre purung kvinna, men först ska jag skaka lite liv i min gamla rubrik Låtar vi minns. Ikväll visade min man mig en video från en av mina favvolåtar från tiden då jag bodde i Wien (1999). Då tittade jag aldrig på TV, surfade sällan mer än läste mejl, utan hade bara en radio som höll mig med nyheter. Nyheter som i musiknyheter alltså, för 1999 var ett år då jag fortfarande brydde mig om ny musik.

Hur som helst, en av låtarna som gick varm på radion runt om i Europa vid den här tiden var Bloodhound Gangs The Bad Touch, eller So let’s do it like they do on the Discovery Channel, som jag snarare trodde att den hette. Visst fattade jag att den nog handlade om att ha djuriskt sex, men mer än så analyserade jag inte då. Jag pratade tyska hela dagarna, såg aldrig någon video, utan lyssnade bara på den svängiga låten (ja, jag är snart 40 och får använda ordet svängig). Mot denna bakgrund, föreställ er chocken när jag fick se detta:

Jag citerar min make på Twitter angående videon: jag brukar ju säga att allt på 90-talet var bra och coolt. men då ljuger jag för mig själv och för andra.

Jag vill nu be offentligt om ursäkt för alla de gånger jag påstått att denna låt är bra. Förlåt. Jag visste inte bättre.