Kulturkollo: En enkät om lånade, bytta och fådda böcker

BöckerJag har haft lite svårt att få till recensioner så jag passar på att svara på en bokenkät från Kulturkollo om lånade, bytta och fådda böcker istället.

Hur många biblioteksböcker har du hemlånade just nu?

Tre stycken, varav jag har läst två. Jag har även laddat hem en e-bok från bibblan, men får inte överföringen till min Letto att fungera.

Vilken var den senaste boken du fick?

Jag fick en bok om barn i julklapp av min man. Han är den enda som kan köpa böcker till mig.

Vilken var den senaste boken du gav bort?

Jag gav bort Joyo Mojes Livet efter dig till en kompis som även är mamma till Hugos kompis. Hon tog hand om honom i samband med sin dotters kalas en hel eftermiddag så jag och min man fick ta det lugnt med Selma hemma.

Vilken var den senaste boken du bytte till dig och mot vad?

Jag har inte regelrätt bytt böcker på länge, men har ställt böcker i bokbytarhyllan på båten vi tar till förskolan. Kan nu för mitt liv inte komma ihåg exakt vad jag ställt där, men vet att det senaste jag plockade med mig var Elsa Morantes Historien och före det Törnfåglarna av Colleen McCullough. Jag har tyvärr inte läst någon av dem än.

Vad läser du just nu och hur fick du tag på den boken?

Jag läser (bland annat) Jojo Moyes Sophies historia och den köpte jag på Adlibris. På nattygsbordet ligger också Generation loss av Elizabeth Hand som är ett recex från Constant reader.

1. Jag är väldigt nyfiken på Generation Lost, men har inte läst något av Elizabeth Hand tidigare. Ska bli spännande att höra vad du tycker 🙂

1. Jag har tillfälligt avbrutit den så jag vet inte om den kommer att få högsta betyg direkt 🙂