Kulturkollo ber om koreansk kultur: Pinkfong

Byggnad vid Woljeongsas tempelkomplex i Pyeongchang

Byggnad vid Woljeongsas tempelkomplex i Pyeongchang.

Veckans tema på Kulturkollo är Korea och veckans utmaning är koreansk kultur. Jag har ju redan skrivit om koreansk litteratur så jag försökte febrilt komma på något annat. Bibimbap är en av mina favoriträtter och den är ju koreansk, men det känns som att det tar stopp där. Men så står jag och passivt lyssnar och kommer på mig själv med att nynna med i dotterns youtube-favorit.

Pinkfong är Selmas absoluta favorit och har du en gång lyssnat på Baby Shark så glömmer du den aldrig. Tyvärr, men så är det. För Selma har Pinkfong nästan gått om Babblarna i popularitet. Ledsen att jag inte kunde bidra med något mer sofistikerad kultur, men lite såhär är mitt liv just nu.

Paddatittande

Mina barn tittar på paddorna i mellandagarna. December 2017.

Hoppa till kommentarformuläret

1. Jag blev så nyfiken på Bibimbap att jag va tvungen att googla fram ett recept. Låter gott!

• Hanna16 februari, 2018 kl. 11:28
      • Svara

Ja, det är fantastiskt gott! Bor du i eller har vägarna förbi huvudstaden ska jag tipsa om en fantastisk restaurang med den godaste bibimbap jag ätit! Har inte varit i Korea ska tilläggas 🙂

2. Haha! Som en snäll och oblodig variant av sången Hajarna.
    😀

• Hanna19 februari, 2018 kl. 10:39
      • Svara

Exakt! Även om just Hajarna är en helt fenomenal barnvisa. Här hemma älskar vi den 🙂