Äntligen är jag utanför Sveriges gränser igen!

Hanna med ullvantar i Tallinn

Ett annat besök i Tallinn en vintrig dag med shopping av vackra Muminvantar. December 2017.

När du läser detta är jag i Tallinn. Äntligen utanför Sveriges gränser igen! Det första vi gör är alltså att åka på kryssning. Vi lovade nämligen våra barn i mars 2020 att vi och några vänner skulle boka en resa till Tallinn i maj 2020. Dagen efter stängdes allt ner och någon resa bokades såklart aldrig. Men nu!

Barnen är mest intresserade av båtturen så vi har inte gjort storslagna planer för tiden i land. Vi tar det lite som det kommer och känner in humöret på barnen. Själv är jag oerhört sugen på att strosa omkring i Tallinn, som ju är en av mina favoritstäder.

Restaurangen Lido, som är en lettisk kedja som vi verkligen gillar, har kommit till stan och det är inte omöjligt att vi äter där. Kanske ska jag unna mig något nytt plagg från sovjetromantiska hipsterklädmärket Marat? Om barnen pallar så går vi på KGB-museet och om allt stämmer så träffar jag min vän Triin.

Oavsett vad vi hittar på idag så kommer du att få en kulturell sammanfattning när jag kommer hem!