Operation få ett arbetsrum och bibliotek

Jag har varit tyst ett par dagar för att vi har flyttat i helgen. Fast det bara var tre trappor ner och fast (nästan) hela storfamiljen hjälpte till så blev det väldigt jobbigt. Mina föräldrar gjorde en hjälteinsats. Mamma tog hand om Hugo i tre dagar och pappa skruvade upp vår nya garderob, målade Hugos rum och monterade upp alla lampor och hyllor. Våra bröder flyttade källarförrådet. Min svägerska rensade ut vår kyl. Svärfar monterade ner lampor och försåg oss alla med läsk. Vi har få att tacka för väldigt mycket med andra ord. Så tack!

Vi har fått i ordning mycket, men såklart inte allt. Vårt arbetsrum och bibliotek går knappt att komma in i. Men är det något jag vill ha ordning på så är det mina böcker så jag orkar jobba lite varje dag.

Det mesta av facklitteraturen ska stå i vardagsrummet (tre hyllor), skönlitteraturen i arbetsrummet (tre hyllor) och så två hyllor som blev kvar i källaren och som får plats i biblioteket ska innehålla feministbiblioteket (en hylla, här får jag renodla lite och fördela resten på övriga genrer) och lyrik, drama och språk (en hylla).

Bibliotek

Det är svårt att se ljuset i tunneln än, särskilt som vi är två bokhyllor kort just nu. Men jag ger mig inte!