Ny frilla och massa roliga noveller

Jag läser tegelstenar. Det tar tid. Jag läser recensionsex. De kommer i en tidning först. Jag läser noveller. De publicerar jag på lördag. Har jag satt mig själv i en rävsax? Vad ska jag nu blogga om? Jag tänkte framöver att recensera böcker jag läst förut, men inte recenserat än. Mig äger ingen av Åsa Linderborg och Svinalängorna av Susanna Alakoski står närmast i tur. Men ikväll har jag lyssnar på oljuv musik från min son som trotsat runt i lägenheten liggandes på rygg. Dessutom har jag förberett lite recensioner. Så nu blir det ett inlägg av lite mer oeriös natur.

Jag har klippt mig. Är mycket nöjd.

Hanna i ny frisyr

Här ses jag i parken på Mariatorget runt lunch. Jag fick en ofrivillig, men dock välkommen, paus som tillbringades i solen läsandes grekiska noveller. Varenda novell var fantastiskt bra så jag hade en mycket trevlig stund. Tyvärr gjorde dessa fantastiska grekiska noveller att jag glömde bort att läsa de kinesiska som vi skulle diskuterat på Facebook idag. Jag läste den ena ikväll och får diskutera i kapp imorgon.

Nu sängen och lite tegelstensläsning.