Nu blir det fokus på Margaret Atwood!

Margaret Atwood foto Jean Malek

Margaret Atwood. Foto Jean Malek.

Igår började Kulturkollos bokcirkel om Margaret Atwoods bok Oryx och Crake och om en dryg vecka ska jag gå och lyssna på Atwood på Kulturhuset här i Stockholm.

Oryx och Crake är första delen i en dystopi om samhällets och människors strävan efter ungdomlighet och ett bättre liv. Det har skett en stor katastrof och Jimmy, eller Snöman som han kallar sig, är den enda människa som överlevt. Tror han i alla fall. Crake är hans bästa vän och Oryx hans älskarinna,Crakes flickvän och fd traffickingoffer från Kambodja. Jag återkommer med recension och diskussioner från bokcirkeln. Vill du vara med och snacka så gå med i Facebookgruppen.

Jag ser mycket fram emot att lyssna på Atwood nästa tisdag och även om Oryx och Crake inte tillhör min favoritgenre så var det en fantastisk bok. Det återstår att se om Atwood kan fånga mig såpass att jag läser de andra två delarna också. Syndaflodens år står i min bokhylla och MaddAddam kom precis på svenska (Norstedts).

UPPDATERAT

Och nu kan man vinna del tre på Kulturkollo också! Då får jag ju vara med i utlottningen och läsa hela serien om jag vinner 🙂