Mörker och längtan efter jul – novembersummering 2019

Helsingfors domkyrka

Nu är den hemskt tråkiga november snart slut och det är fortfarande status quo på husjakten. Det har varit mycket sjukstuga och allmänt trist så nu ser vi fram emot advent, lucia och jul och framförallt mycket ljus och pynt! Vi var en sväng till Helsingfors och det var trevligt att den resan blev av och att vi fick några fina kulturella minnen från Finlands huvudstad.

Min läsning går bra och nu har ja hittat lite utmaningar till mig själv att roa mig med. Jag insåg att jag statistik ville ha det. Nobelläsningen är som bekant över och imorgon börjar Feministbibliotekets nobelfest, #fembibnobelfest2019.

Min läsning

Jag har gaskat upp mig lite från torftigheten förra månaden. Jag ska fylla på med fler utmaningar när jag känt efter vad jag vill.

Tolv månader – tolv länder: Jag läste Purple Violet of Oshaantu av Neshani Andreas från Namibia. Då har jag bara 11 länder kvar att läsa från i världen.

Nobelläsning: Jag kommer att gå vidare med att läsa så många fantastiska kvinnor jag bara kan, som skulle kunnat fått nobelpriset i litteratur om världen sett annorlunda ut. Vilka det blir kommer ni att se i min kalender som starta imorgon!