Liv Strömquist har fått DN:s litteraturpris

Liv Strömquist har fått DN:s litteraturpris. Alla goda feminister är överlyckliga och kvar står jag och undrar vari hennes storhet ligger. Mitt och Livs förhållande är inte det allra bästa, men ok jag måste väl åtminstone läsa Kunskapens frukt. Sagt och gjort så gick jag till bibblan i Kulturhuset som vanligt. Boken var utlånad nästan överallt men jag hittade ett ex på Lava, ett bibliotek jag inte kände till men som visade sig ligga i just Kulturhuset.

Lava bibliotek och verkstad

Lava bibliotek och verkstad vänder sig till ungdomar och unga vuxna. Åldersspannet är 14-25 år.

Två album av Liv Strömqust

Jag hittade inte bara Kunskapens frukt utan på Serieteket fann jag även Ja till Liv och kunde inte låta bli att låna det också. Jag var där för att avdelningen TioTretton som ligger vägg i vägg hade Kvinnor ritar bara serier om mens (och den var också utlånad överallt). TioTretton vänder sig som det låter till 10-13-åringar och det är vuxenförbud där. Vill man ha något måste man fråga personalen. Och den som väntar hittar alltid något att låna på Serieteket.

Liv Strömquist driver med liberalfeminister

Jag slog upp Ja till liv på måfå på väg därifrån och såklart blev jag arg på en gång. Det kommer inte att bli lätt detta. Jag kanske borde fatta att vi liberala feminister är grunden till alla ondska? Eller nåt… Men jag har lovat att ge henne en chans till. Så nu gör jag det.

1 ping

1. […] Liv Strömquist fick DN:s litteraturpris för Kunskapens frukt tänkte jag att jag var tvungen att läsa den. Jag fick både den och Ja till […]