Lite mer planering kring inläggen på Feministbiblioteket

Feministbiblioteket på Kvinnohat

I december var det fullt ös på inläggen här på Feministbiblioteket. Julkalender, Nobelfest och sedan en följetong om min resa till Wien. Det blev kö på inläggen och jag var tvungen att planera. Nobel- och kalenderinläggen var noga planerade och förinställda och jag fortsatte på det spåret. Det nya är att jag har fortsatt att jobba så även efter jul.

Nu skriver jag alla inlägg på förhand och förinställer dem till klockan tio följande dag eller en dag som är ledig. Jag har ett schema och en överblick över mina inlägg. Förmodligen märker du som läsare inte någon skillnad alls, men för mig är det ett ny och tillfredsställande sätt att jobba. Självklart gör det inget om det blir en lucka i schemat och därmed en dag utan inlägg, men på det här sättet får jag aldrig någon bloggstress.

Såklart gör jag om i planeringen om det kommer något aktuellt ämne att skriva om och skulle det vara något jag vill få ut direkt så kommer jag att publicera det direkt. Tidigare var det så att när jag hade massa att skriva om så skrev jag flera inlägg om dagen för att efter det kanske inte ha något vettigt att skriva om på flera dagar. Nu har jag en bättre överblick och kan portionera ut inläggen i en jämnare ström.

Den här förändringen ändrar nog inget för er, men det gör det för mig och jag har fått ny glöd att fortsätta mitt skrivande och bloggande och ni som gillar Feministbiblioteket tycker kanske att det är något positivt!

1. Så gör jag med och på Kulturkollo har vi en lång planering som sträcker sig flera månader framåt. Annars hade det varit omöjligt att organisera åtta skribenter.

• Hanna30 januari, 2020 kl. 10:30
      • Svara

Det förstår jag! Jag tycker att det funkar bra och tex när jag såg att Lina Ben Mehnni avlidit, gick det ju bara att ställa om inläggen till andra dagar. Känns mycket lugnare nu.