Kulturkollo: Visa mig din bokhylla!

Selfie och shelfie

Kulturkollo har en veckoutmaning där vi uppmanas visa via bokhyllor och vår läshörna. Detta är feministbiblioteket, det fysiska alltså, och delar av lyrik och noveller. Jag har ingen läshörna. Jag läser ibland i soffan, ofta i sängen och på bussen. Jag lyssnar på böcker när jag promenerar och nattar barn. Nu funderar vi på att titta på hus och i ett framtida boende vill jag ha min egen läsfåtölj.

En läshörna kräver inte bara en bekväm fåtölj, utan också lugnare lässtunder. Just nu, som den småbarnsmamma jag är, blir de lugna stunderna oftast bara i kollektivtrafiken och i sängen före läggdags. Men det är inte fy skam det heller! Jag läser mycket och klarar även av att läsa när barnen mer eller mindre klättrar på mig. Allt har sin tid och nu är det småbarnstid för mig.

Imorgon blir det kanske lite läst, det beror på. Dottern är sjuk och jag har varit mer hemma än på jobbet den här vabruari. Är hon lika sjuklig och febrig som idag får jag en lugn dag. Är hon mer eller mindre frisk och då blir det party! Eller i alla fall lek och kanske bak.

1. ser ordningsamt ut, lätt att hitta…

• Hanna20 februari, 2019 kl. 04:45
      • Svara

Japp, ingen färgordning här inte!