Kulturkollo: Kulturella saker att längta efter 2017

Folkvimlet på Bokmässan

Då var Kulturkollo tillbaka från vinterdvalan och jag har märkt att jag saknar deras temaveckor. Ibland kan det vara bra att ha lite utmaningar att svara på för att komma på nåt smart att blogga om. Idag frågar de oss vilka kulturella saker vi ser fram emot i år. Jag går inte så mycket på film och ser inte fram emot några album-släpp, men nog ser jag fram emot mycket annat!

Vi har beställt en resa till Khao Lak i Thailand och där är det inte direkt kulturen som står i centrum. Kanske gör vi ett besök i en nationalpark, men det är det mer natur än kultur. Såhär listar jag andra saker och andra resor.

Andrée-museet: I sommar tänkte vi göra en roadtrip i Sverige och bara fokusera på vad barnen gillar och människor vi tycker om som bor längs vägen. Jag besökte Andée-museet i Gränna när jag var barn och var oerhört fascinerad. Nu är det Hugos tur att få uppleva samma sak. Han vet redan en del om luftballongfärden och pratar mycket om det.

Det förlorade barnet av Elena Ferrante: Jag ser självklart fram emot sista delen Elena Ferrantes Neapelkvartett! Boken kommer ut i juni och ska knyta ihop säcken. Eller så går den inte det. Oerhört spännande ska det bli i vilket fall!

Bokmässan: Jag vet, det är självklart, men likväl något jag ser fram emot mycket. Min make ska jobba hela bokmässan, alltså på mässan, så det vi har att lösa är vad sjutton vi gör av barnen.

Hoppa till kommentarformuläret

1. Andree – museet är jätteintressant

• Hanna1 februari, 2017 kl. 09:47
      • Svara

Jag var ju sju eller åtta när jag var där sist så jag ser mycket fram emot ett återbesök!

2. Någon bokmässa blir det nog inte för mig i år, men den är ju alltid något att se fram emot 🙂

• Hanna1 februari, 2017 kl. 11:00
      • Svara

Det är ju det. Hoppas att mina barn ändrar sig snart och blir världens mest lättskötta 🙂

3. Jag tror det var i femte klass vi gjorde en skolresa till Gränna och Andréemuseet (och Visingsö), och jag minns fortfarande hur fascinerad jag var. Tyvärr kom jag aldrig dit med mina egna barn när de var så små men kanske åtminstone innan de flyttar hemifrån? 🙂

4. Andrée-museet låter intressant!