Kanada berättar – vill någon läsa med mig?

Kanada berättar: Minnet av vattenJag älskar noveller och Tranans berättarserie. Senast i raden är Kanada berättar (nu måste jag stava med K eftersom det är en titel). Jag avslutar mina canadensiska temaveckor med att tipsa om den och passa på att fråga om det finns intresse av att läsa den tillsammans.

Jag kommer att läsa novellsamlingen i ett ganska lågt tempo under sommaren och om det finns någon som också är sugen på det så kan jag starta en Facebookgrupp och vi kan diskutera novellerna. Det behöver inte vara så uppstyrt eller ha tydliga deadline utan bara finnas där för att ha någon att prata med. Noveller brukar oftast ha ett sådant djup att de vinner på att stötas och blötas lite.

Vad säger ni? Någon som är på?

Hoppa till kommentarformuläret

1. Låter spännande måste jag säga. När tänkte du börja?

1. Jag tänkte starta facebookgruppen ganska snart, men vill ge tid för folk att skaffa boken och läsa lite. Det ska vara ett sommarprojekt så vi kanske pratar mest i juli. Vill du vara med?

1. Ja gärna! Är detta en bok som bara finns på svenska eller finns det ett engelskt original?

1. Det är en svensk samling, men det är klart att novellerna finns väl på originalspråk någonstans 🙂

• Anna A8 juni, 2015 kl. 11:29

Då vinner nog bekvämligheten över viljan att läsa på originalspråk så snart det är möjligt:)

• Hanna9 juni, 2015 kl. 11:30

Klokt! 🙂

2. Nu har jag beställt boken från biblioteket, och så snart den kommit kam jag sätta igång med läsandet. Blev alldeles rörd, för biblioteket köper nämligen in boken eftersom jag frågat efter den.

1. Vad roligt! Och dubbelkul att bibblan köper in den 🙂