Hugo och mamma goes stadsbibblan igen

Idag skulle maken jobba och jag tänkte att Hugos sovtid skulle kunna tajmas in så att jag kunde botanisera bland baltisk litteratur på Stadsbiblioteket. Det nya är nu att man inte kommer åt böckerna i magasin till min stora förfäran, men jag hittade flera böcker jag ville ha i alla fall. Till en början fick jag veta att skönlitteratur kan finnas på fler ställen. De som inte får plats där nere finns uppe med denna fina utsikt:

Statsbiblioteket

Hugo på bibblan

Hugo skötte sig fint. Han vaknade inne på biografierna, men han höll sig tyst och tittade bara nyfiket omkring sig till min stora glädje och förvåning.

Böcker jag lånade

De här böckerna lånade jag. Två nobelpristagare (poeter), två böcker från Estland (om man räknar Käbi Laretei), två från Litauen och två från Lettland. Detta ska bli spännande!