Fredagsresan: Låt oss resa jorden runt tillsammans!

Sol, strand och palmer på Langkawi

Cenang beach, Langkawi, Malaysia. Februari 2010.

Nu tänkte jag initiera något litet ljus i coronamörkret. Låt oss resa tillsammans! Du bestämmer själv i vilken form du väljer att resa och jag kommer att resa här på bloggen. Min idé är att presentera en resa jag gjort eller vill göra med bilder och samtidigt passa på att tipsa om litteratur eller annan kultur från det landet, staden eller regionen. Meningen är att skriva om en resa varje freda hela april, med förlängning om corona så kräver.

Ni som vill hänga på i andra kanaler kan använda #fredagsresan så hittar vi varandra. Ramarna är helt fria, min önskan är att fylla flödena med härliga bilder från när och fjärran och förhoppningsvis också lite litteratur- och kulturtips.

Häng med på #fredagsresan!