Feministbrud på kulturjakt i Hammarby Sjöstad

Den här helgen har varit kantad av sjukdom och i övrigt ett ganska kass hälsoläge av i princip alla familjens medlemmar och idag kan vi konstatera vattkoppor hos barnet. Men igår kväll valde vi att ändå inte helt skippa Kulturnatten, ett evenemang som nu nått även Hammarby Sjöstad. Selfie bland körsbärsträden

Jag var på topp! Men vi var tidiga och passade på att ta bilder i Lumaparken innan körsbärsträden blommar över.

Hugo bland körsbärsträden

Hugo har mått bättre, men han var tapper och följde med. Bobo och nappen fick också följa med.

Mathias Kärnlund

Första stoppet var Mathias Kärnlunds galleri på Babordgatan, bara runt hörnet från där vi bor. Otroligt vackra tavlor med Stockholmsmotiv.

Jenny Gravestams galleri

Vi blev vackert välkomnade till Jenny Gravestams galleri!

Jenny Gravestam

Jag blev verkligen störtförtjust i Jenny Gravestams konst! Jag skulle mer än gärna ha någon av ovanstående tavlor på min vägg. Älskar färgerna.

Camilla Carp

Sista galleriet vi besökte var Camilla Carps.

Sedan skulle vi gå på visning på Park Inn som visade den konst som hänger på hotellet, men med tanke på ovanstående kille i vagn med hund och napp så gick vi till Coop, köpte en god köttbit och gick hem och hade myskväll istället. Nu blir det vab en vecka eller så!

1. Kul med gallerierna. Kanske dags att ta en tur till Sjöstaden. Har inte varit där på evigheters evighet.

Mindre kul med vattkoppor. Men det är ju något som alla barnfamiljer ska ta sig igenom. Hoppas det är en lindrig variant han fått.

• Hanna27 april, 2015 kl. 02:04
      • Svara

Det är nu man ska vara här, snart har körsbärsblommen blommat över 🙂

Det var nog inte vattkoppor trots alls. Det känns bra.