Delvis nytt jobb – förbundssekreterare på Liberala Kvinnor

Då är det äntligen klart, jag kommer att börja jobba igen den 19:e mars och då med ett nytt jobb på deltid. Jag ska vara förbundssekreterare på Liberala Kvinnor och sköta det löpande arbetet. Jag kommer att ordna seminarier, skriva artiklar och skriva mycket i sociala medier. Men denna blogg är och förblir min egen. Dock är det naturligt att jag här kommer att göra reklam för olika arrangemang, det är förmodligen delvis jag som står bakom. Hoppas att ni kära läsare förstår det och inte tror att jag nu talar med en annan röst. Liberala Kvinnor är en organisation som stått mig nära, långt innan jag blev påtänkt för den här tjänsten.

Jobbet är på 50% och resten av tiden ska jag jobba som webbredaktör för Folkpartiets webb. Det är något jag gjort tidigare och trivts med och ni som känner mig som hon som ringer och klagar på era fula sidor kommer inte bli av mig med så lätt 😉 Det är också ett vikariat och efter jul kommer jag åter att jobba 100% som webbredaktör.

Och som en liten försmak gör jag här reklam för ett kommande arrangemang (som jag då inte fixat med praktiskt):

Mingelkväll – Liberal Feminism
Inför internationella kvinnodagen välkomnar Liberala Kvinnor och Liberala Kvinnor i Stockholm till mingelkväll onsdagen den 7 mars.

Hanna Lager från feministbiblioteket berättar om den okända, svenska feministens moder, Frida Stéenhof.

Carina Mideklint från Showgruppen Återsken står tillsammans med Charlie Grönvall, sångare och gitarrist från bandet Cale Cyler, för musikunderhållning.

Vi bjuder på vin och tilltugg. Och småprat med vänner och bekanta. Vi ses på Söders höjder!

Plats: SILC:s lokaler Bastugatan 41
Tid: 18.00 – 20.00