#deckare – Jadeögat av Diane Wei Liang

Jadeögat

Jag var på bibblan för att lämna tillbaka böcker. Jag hittade en deckare som utspelar sig i Beijing. Diane Wei Liang bor i USA men är uppvuxen i Kina och har gått på gatorna i den kinesiska huvudstaden många gånger. Jag kunde inte låta bli att låna Jadeögat. Jag har ju också strosat omkring i den enorma staden!

Jag brukar läsa deckare på sommaren men har tröttnat på att det ofta är samma sak, att det är orealistiskt och dåligt skrivet. Nu ska jag återvända till genren med med nytt fokus. Det sa bli spännande!

Dagens tag är #deckare på Sommarlov med Kulturkollo.

Hoppa till kommentarformuläret

1. Jag följer också Kulturkollos sommarlov, både på min blogg och på Instagram. Den bok du skriver om kände jag genast igen; jag har den i pocket oläst här hemma. Det ska bli spännande att se vad du tycker och om du tycker att jag ska plocka upp boken och läsa den jag också i sommar!

1. Kul! Jag kommer att läsa den ganska snart skulle jag tro så återkommer förmodligen inom kort med recension. Jag lovar att tala om för dig om det är värt att läsa den 🙂

2. Det låter som en intressant bok. Tack för tipset 🙂

1. Jag hoppas att det är ett bra tips, återkommer som sagt 🙂