Åsa Mendel-Hartvig besöker Medborgarplatsen bibliotek 2/3

Orättvist!En av mina favoritbarnboksförfattare, Åsa Mendel-Hartvig, kommer till Medborgarplatsens barnbiblioteket den andra mars klockan ett, för att bli intervjuad om hur man skriver en bra barnbok. Efteråt kan man mingla med författaren. Högläsning för barnen utlovas också.

Mendel-Hartvig har skrivit Orättvist (Olika förlag), som är en av mina absoluta favoriter för små barn. De könlösa barnen (som man kan ana är adopterade, fast det inte sägs i texten) är svartsjuka på varandra för att den ena får det den andra inte får. Den är helt underbar! Hon har även skrivit böckerna om Tessla och hennes mamma och pappa som inte vill. De är också otroligt bra och pedagogiska för små barn.

Jag ska definitivt ta med mig Hugo och gå och lyssna. Någon som vill hänga på?

1. Det är lite långt bort för mig, men annars hade det ju varit grymt!

2. Synd att det är för långt för dig. Hade varit kul att ses 🙂